سقف کاذب

شرکت آدلی آرا بنا · 18:19 1400/02/11

سقف کاذب

شرکت آدلی آرا بنا در زمینه اجرای انواع سقف کاذب (سقف دکوراتیو) و دیوار کاذب کناف فعالیت دارد که مفتخر است رضایت مشتریان را با کیفیت اجرای بالا و هزینه مناسب جلب کند.

برای اطلاع بیشتر از هزینه اجرای سقف کاذب کناف با شماره های 3-02188503732 و 02188743763 تماس حاصل فرمایید.

امروزه سقف کاذب کناف کاربرد فراوانی در معماری داخلی انواع ساختمان ها دارد و نسبت به گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

سقف کناف در واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، آموزشی، درمانی و … به فراوانی دیده می شود.

انعطاف در طرح و نقش همچنین تنوع در نوع سقف کناف باعث شده در سراسر دنیا بخصوص در ایران طرفداران بسیاری پیدا کند.

این طرح و نقش در سقف های کاذب کاملا با سلیقه ی ایرانیان هماهنگ است.

به گونه ای که در اجرای سقف کناف می توان طرحی مدرن را با طرح انتخابی مشتری ادغام نمود.

سقف کناف یا سقف دکوراتیو روز به روز خلاقانه تر و مدرن تر می شود بنا براین برای انتخاب سقف دکوراتیو مورد نظر خود می توان به نمونه های موجود مراجعه کرد.

و ایده گرفتن از نمونه های ساخته شده سقف دکوراتیو و کاذب کمک مهمی در ساخت معماری داخلی ساختمان و طراحی آن می کند.

علت دیگر محبوب بودن سقف کناف (سقف دکوراتیو) قیمت مناسب آن می باشد که علاوه بر زیبایی و تنوع آن، قیمت پایینی نسبت به سقف های سنگین و بتنی دارد.

با توجه به زلزله خیز بودن اکثر شهرهای ایران، سقف کناف یک المان کاملا ایمن محسوب می شود که با توجه به وزن سبک و مصالح و ابزار استاندارد آن، ایمنی یک ساختمان در برابر زلزله را تامین می کند.

سقف کاذب

معرفی سقف کاذب

سقف دکوراتیو یا سقف کناف یک ساختار جدا از سقف اصلی ساختمان می باشد که توسط پیچ مخصوص و سازه فولادی به سقف اصلی متصل می شود.

بنابراین برای اجرای سقف کاذب کناف باید در مرحله ی اول، سازه های سقف به درستی زیر سقف اصلی قرار داده شود تا سقف سازه ای به عنوان پایه ی اصلی در نظر گرفته شود.

سقف کاذب کناف کارایی زیادی در ساختمان ها دارد به همین دلیل نوع ساخت آن ها نیز می تواند متعدد باشد.

سقف دکوراتیو اجرای بسیار آسانی دارد که قابلیت نصب در اکثر مکان ها و همچنین قابلیت تغییر طرح و ترمیم را نیز دارد.

بطور مثال اگر سقف دکوراتیو مورد نظر در یک مکان نصب شود و پس از گذشت زمان، مشتری تصمیم بگیرد که تنوعی در طرح سقف کاذب ایجاد کند، به راحتی و به سرعت این تغییر و تنوع قابل اجرا است.

همچنین گاهی اوقات سقف دکوراتیو ممکن است دچار آسیب و یا کهنگی شود. در این صورت نیز این امکان وجود دارد که بخشی از سقف که دچار آسیب شده به راحتی با تعویض تایل گچی یا پنل گچی ترمیم شود.

سقف های کاذب کناف هر کدام مزایا و معایبی دارند اما اگر بخواهیم به طور کلی به مزایا و معایب سقف کاذب بپردازیم می توانیم بگوییم مزایای سقف کناف شامل موارد زیر است:

  • سقف کناف که سقف ثانویه به شمار میرود و توسط سازه به سقف اصلی متصل می شود به دلیل سبکی وزن می تواند خاصیت جابه جایی و انتقال داشته باشد.
  • از دیگر مزایای سقف کناف می توان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد که هم برای نصب و هم برای تعویض و تعمیر بخش های مختلف آن می توان از این ویژگی بهره برد.
  • سقف کناف از نظر ظاهری تاثیر بسزایی بروی دکوراسیون واحدهای ساختمانی دارد و می توان با توجه به سلیقه و درخواست مشتریان، تنوعی در طرح و ظاهر سقف کاذب کناف به وجود آورد. تنوع طرح سقف کناف می توان توسط انواع نورپردازی ها، رنگ ها و اشکال هندسی و ابعاد متفاوت به وجود بیاید.
  • سقف کناف بسته به نوع ساخت و درخواست مشتری می تواند عایق حرارتی و صوت باشد بنابراین میزان سوخت مصرفی ساختمان را به کمترین حد ممکن می رساند. رعایت استاندارهای ساخت در این ویژگی تاثیر گذار است.
  • برای مواردی مانند نورپردازی و … ممکن است از سیم کشی و تاسیسات زیادی استفاده شود که در این مواقع، تاسیسات و سیم کشی در زیر سقف کاذب کناف قرار می گیرد و سقف کناف به طور کامل آن ها را می پوشاندو دسترسی به آنها خیلی آسانتر از سقف هایی که با گچکاری ( رابیتس ) پوشانده میشود میباشد.
  • برای دسترسی راحت به سیم کشی های ذکر شده نیز راهی وجود دارد که می توان به دریچه بازدید (دریچه دسترسی کناف) اشاره کرد. در واقع یک دریچه ی پنجره مانند روی سقف کناف متصل می شود.
  • سقف کاذب کناف به عنوان عایق صوتی نیز مورد استفاده قرار می گیردبرای مثال در مراکز درمانی و بیمارستان ها، واحدهای آموزشی موسیقی، استدیوها، واحدهای آپارتمانی و … کارایی بسیار زیادی دارد.
  • از دیگر مزایای سقف کاذب کناف ساخت و تعمیر آسان آن است که فقط به تخصص خاصی نیاز دارد که شرکت آدلی آرا بنا عامل فروش و اجرای کناف ( شرکت کی پلاس پارس) در این زمینه تجربه و تخصص لازم را دارد که در مدت زمان کم و قیمتی استاندارد پروژه های سقف دکوراتیو کناف را به اجرا در می آورد.
  • سقف کناف می تواند در مقابل آتش سوزی (حریق) و رطوبت نیز مقاوم باشد که البته این ویژگی با توجه به مصالح استفاده شده به وجود می آید که جلوتر به آن اشاره می کنیم.

از معایب کلی سقف کاذب و دکوراتیو نیز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سقف های کاذب سقف ثانویه ساختمان به شمار می آیند و روی سقف اصلی سوار می شوند که همین ویژگی باعث می شود فضای زیادی از محیط را اشغال کند.
  • این سقف ها معمولا عمر کمتری نسبت به سقف های اصلی دارند و باید مراقبت زیادی از این سقف ها انجام گیرد.
  • همچنین سقف کاذب ممکن است بعد از مدتب بدلیل وجود آلودگی و غبار در هوا تغییر رنگ جزئی دهند.

سقف کاذب

انواع سقف کاذب

سقف کاذب مشبک

سقف کاذب مشبک توسط سازه های فولادی و سپری شکل که T شکل هستند و تعدادی پیچ به سقف اصلی وصل می شود.

اما باید به این نکته اشاره کرد که سقف دکوراتیو مشبک از تعدادی تایل سقف تشکیل می شود که به صورت شبکه ای و کنار هم و معلق درون این سازه فولادی قرار می گیرند.

ابعاد این تایل های سقفی 60*60 است و می تواند با جنس های مختلفی در سقف کناف مورد استفاده قرار گیرند که در قسمت های بعدی به جنس و نوع تایل سقفی 60*60 نیز می پردازیم.

سقف کاذب مشبک که سقف دوم به حساب می آید می تواند به عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز کاربرد داشته باشد.

فاصله ای که بین سقف مشبک کناف و سقف اصلی ساختمان وجود دارد امکانی را فراهم می کند تا لایه ی عایق در بین دو سقف قرار بگیرد.

همچنین با توجه به جنس تایل های سقفی 60*60 که در سقف کناف یا سقف دکوراتیو مورد استفاده قرار می گیرند، می توان این عایق را قوی تر نمود.

جنس تایل سقفی در عایق کردن محیط تاثیر بسزایی دارد و برای جلوگیری از انتقال صدا می توان جنس تایل را بررسی کرد.

معلق بودن تایل های سقفی در سقف دکوراتیو این امکان را بوجود می آورد که در هر زمانی بتوانیم به فضای تاسیساتی و کابل ها و سیم های برق دسترسی داشته باشیم.

یکی از مزایای سقف دکوراتیو مشبک این است که می تواند با سقف دکوراتیو یکپارچه کناف ترکیب شود.

در صورت آسیب دیدگی تایل های سقفی موجود در سقف دکوراتیو مشبک این امکان وجود دارد که با تعویض تایل این آسیب دیدگی را ترمیم و برطرف نمود.

استفاده از تایل آکوستیک می تواند تاثیر خوبی در جذب صوت و عایق صوتی نمودن سقف کناف ایجاد کند.

مزایای سقف دکوراتیو مشبک

  • نصب سریع و آسان
  • حذف عملیات رنگ آمیزی
  • دسترسی آسان به فضای تاسیساتی
  • تعمیر و نگهداری آسان
  • تنظیم شرایط آکوستیکی فضا با تایل گچی آکوستیک

انواع سقف مشبک

  • سقف دکوراتیو با تایل گچی pvc
  • سقف دکوراتیو با تایل گچی آکوستیک
  • سقف دکوراتیو با تایل گچی ساده
  • سقف دکوراتیو با تایل معدنی amf
  • سقف دکوراتیو با تایل پوشالی (تایل هرادیزاین)

هر کدام از این تایل های سقفی که در سقف دکوراتیو کاذب مورد استفاده قرار می گیرند ویژگی های خاص خودشان را دارند.

در مطلب بعدی درباره دیگر سقف های کاذب کناف توضیحات کاملی قرار می دهیم.